GENERELT
En bådinspektør skal holde sig ajourført med bådens tilstand.
(Gælder kun de både du er inspektør for)
En bådinspektør skal sørge for at både der ikke er i orden ikke kan bookes.
Kan han ikke selv foretage en blokering (administrativ booking), skal han bede om hjælp ind til tingene er i orden.
(En email sendt til en eller anden fra bestyrelsen, fritager ham ikke fra ansvar. Emails kan blandt andet forsvinde i spambunken).
Jollen skal blokeres i bookingsystemet med det samme hvis der konstateres fejl og mangler der kan gå ud over brugernes sikkerhed.
Bådinspektøren har mulighed for at foretage mindre indkøb, såfremt den facilitets ansvarlige har givet tilladelse til det.
Man skal sørge for at få en kvittering/regning på alt hvad man køber. Regningen sendes til kasseren, med kopi til Kennet Paw Jørgensen. Kopien kan være en scanning eller blot et SMS billede af regningen.
CHECKLISTER
Første prioritet er sikkerhed.
- Er båden i forsvarlig stand uden huller og revner?
- Er der årer, åregafler, ankertov, anker, øse (alternativt vandtæt beholder med nødblus)?
- Klistermærke for DSRS (og evt. andre kontaktoplysninger)?
- Er der dødemandsknap og benzindunk i båden og kan motoren starte?
- Hvordan ser skruen ud?
NB: der skal laves service minimum en gang om året på alle vores motorer.
Anden prioritet er generel tilstand og rengøring på båden.
- Er den rengjort efter sidste bruger?
- Er den fortøjret efter forskrifterne?
- Skal der repareres noget på båden?
- Er der vinteroptagning på båden?
- Forårsklargøring og isætning?